Pages

Friday, March 4, 2011

Pagi di kampung halaman.....

Assalamualaikum dan camat pagi kekawan2 sumwe...Korg pasti rindukn aku kan....Opppssss no need ur answer bcause i noe already...ekekekekk....

Awal-awal pagi aku dah bgun pon.....Skunk ni adewr kt penang ni my bloved hometwon lah katakan..Perghhhh....Hebat,awesome dan bombastic aper sumer ader kot.....Lama plak aku x bau hidu kesegaran angin pagi yg bgitu indah di tepi sawah pdi yg mnghijau kot..Lagipon waktu aku ngh tlis entri ni..Aku dok berhadapan sinaran matahri yg pgi penuh kenikmtan kot.......Ayat penuh ngn kejiwangan lah plak aku  ni....Aku kan student universiti kebangsaan malaysia..No wonder aku memartabatkan bahasa ibunda kiter iaitu Bahasa Melayu...

Aper jer eik plan aku blik kmpng ni????Ader entri yg sblom ni aku kasi thu kt korg sumer kenapa aku blik kmpng aku kan!!!!!K0rg sumer mmg nk thu kerw??Aku blik kmpung aku ni sbenarnya berhajat nk menunaikan hajat yg belom kesampaian kot..Ayat cm nk bertunang jer aku ni kan...Paper jerlah...Aku akn cerita kt korg sumer satu per satu  Sebab dan musabab kenapa aku pulang....Pewnuh suspen lah plak........

Semalam waktu aku blik dri kl...aku naik bas dari hentian duta loh...Dalm perjalanan dari fkulti aku yg di tengah bndaraya kuala lumpur tu sumerw lbih spefisik kt lorong chow kit  lah jgk aku puyer fkulti tu....Aku naik cab doh g Hentian Duta.....Pergh naik cab tu cm 1 penyeksaan jerw..But alhmdullilah i reached my home finally......

Aku balik semalam ngn kawan satu jabatan aku jgk lah...Ehemmm...Jgn main-main kot aku blik ngn bdak girl lah.....Korg jgn salh pham kata dier ni aweks aku plak k..Dier  just my class mate jerw pon..Lgipon kiter org berdua dduk berdekatan jer pon..Apa salahnya tugas aku sbgai llaki mnjga wanita  yg lemahkan......

Waktu aku kt Hentian duta tu,macam2 jnis org aku dpt tgk..Puas jgk aku mncuci mata sbnarnya..Tpi bukan aku cuci mata khas tuk buat dosa tapi aku nk tgk  gelegat org kitwer kt muka bumi Allah ni...Macam maner dan pelbagai soalan dalm paler otak aku bertnyakn itu ini...

Tapi apa-apa pon,stiap manusia ada cara yg tersendri lah aku rasa..X kisAh saper pon engkau,latar blakang ker aper kerw..Itu mmg Allh takdirkan ko sdemikian rupa..Tetapi tidak bermakna kiter mnusia tidak boleh mengubah takdir bukan!!!!Jadi jgnlah jadi sperti Arnab yg belagak pda si kura-kura,akhirnya kura-kura jgk yg menang perlumbaan ke dua tu..Aikkkkkkk..Aper kaitan sumer ni????Biasalah awal-awal pagi cmni mmg aku ni ting t0ng skit paler aku.....kuang3X......

P/s:Tggu lah crite aku strusnyer aper yg akn berlaku selama aku blik kmpng ni okayyyyy!!!!!!Nak mandi lah skunk ni..Badan aku still bau perfume jnama p0lo yang aku syng ni.......

0 comments:

Post a Comment