Pages

Sunday, March 20, 2011

is0flAv0ne=Oestrogen

Assalamualaikum,w.b.t and good m0rning to all my frends..Wassup semua kawn-kawan?Cmner ngn id0p korang semua skunk ni ???ADa baik meh(m00d jadi dak cina kjap)hihihi.......aiy000000...sudah lama kot aku x bertemu ngn korg semua kan!!!...ada tak Antra korang yg mrindui aku aka mrindui c0retan hid0p aku yg x lah ser p0pular org yg aku suka dia puyer bl0g...k0rang semua agak-agak sapa??cer citer cer citer(m00d si mamat lmbut dalam crita hantu kak limah balik rumah)...Btul ker tajuk yang ku tlis ni....mgkin betul lah tu,kalau x pon buat-buat jer jadi betull...h0kay!!!

Aku igtkn nk smbung crita pasal kacang soya aku tu...tup 2 X aku ada idea atau pon lebih sdap aku nk pggil ilham lah bukan mukjizat pulak okay.......ekekeekke.......

K0rang pernah dengar tak nama Is0flav0ne??Pasti korang semua fkir eik ni nama pelakon mana lah jugak aku dok tulis kt korang semua dalam blog aku ni kan.......Aku pon tertanya 2 jugak sebenarnya...Ap0 k0 bonda ni ejang(sambil terdengar lagu si penyanyi dari n0g0ri s0mbilan ni ha)..Okay....

Kalau korang nk thu pon pasal apo ko bonda yang aku cakap pasal is0flav0ne ni..Korang semua b0leh bertanya kepada akak aku nama dia akak "g00gle"n abg aku nama dia pulok "wikipedia"Pasti korang semua akan tahu apa itu semua lah.....Aku tahu sikit2 jerw..it's better no in little thn n0thing rite!!(tiber2 bajet bgga kan diri cm tahu semua aja..kihkihihihih)Astaghfirullah.........

Is0flav0ne ni adalah satu komponen dalam perbuatan kacang soya atau dalam bhasa inggeris nyo adalah 's0yBean'....itu lah pentingnya english education..smbil tangan mnjadi sotong......Setahu aku ramai lelaki kt luar sana suka makan or minum kacang soya kan!!!Tapi bila ada berita tentang di mana kalau llaki minum or makan kacang s0ya ni..Tahap eostrogen akan meningkat ataupon dia boleh mnjadi perempuan lah uo00lllsss.......Aku mula 2 dulu cm malas jer nk percaya bila aku tgk cm btul jerw...junut sungguh kan otak aku ni...senang-senang ajer aku dengar orang cakap then aku terus masukkan terus dalam palo otak eden......
Buat korang tak takutnya ,dah ada orang kata kalau lelaki ambik produk yang diperbuat daripada kacang s0ya ni...especially lelaki akan berubah mnjadi mamat lembut kot......takut aku lah...Sekadar lemah lembut sikap tu aku boleh lah jgk...Sebab Rasullullah pon bersikap lemah lembut jugakk..Tapi bukan boleh berubah mnjadi lembut yang teramat cm s0tong kurita tu lah........


Sebenarnya lepas aku attend jer kelas Asas Sains Makanan(ASM),Aku tahu banyka lah jgak tentang pembuatan kacana soya ni....Kacang s0ya tu aka 's0ya benas'itu adalah sejenis makanan yang boleh aku katakan agak popular di Malaysia tapi sebenarnya lagi popular kot kat Negara Tembok besar bukan Tembolok besar okay iaitu China..kihkihikih.......
Dalam kacang s0ya ada is0flavone di mana bnda ni lebih kurang sama dengan eostrogen..jadi apa lagi kita p0n cetuskan lah mcam2 gosip...Cam g0sssip Girl lah pulokkan.......Aku nak jugak lah berlakon cerita tu bersama awek2 cun kt dalam tu..kihkihikihi.......

Isoflavone hanya lebih kurang e0strogen tapi bukan sama sekali e0str0gen okay.......Jadi pas ni tidak akan ada lagi dah isu lelaki takut nak mkan produk s0y bean pon...Especially aku lah...dulu aku intolerance kepada Kacang s0ya...but n0w aku x dah....Bahkan akan mnum selalu lah jugak kan!!!Tiada isu lelaki pas ni mnjadi lembut atau pon korang paham2 lah sendri apa maksud aku kan!!Jangan salahkan produk kacang s0ya kalau mnjadi Mak Nyahhhhhhhhhh......huhuhuuhhuhuhuuh..........Sudah selesai sudah!!!!!^_^....

P/s:Sudah terang lagikan bersuluh ternyata yang kacang soya tidak dapat mentransformasikan lelaki mnjadi girl2 lah uo000lllssss.......

1 comments:

einaa_akemi said...

adoi...am,....

Post a Comment